TOP termékek

Minden amit a hajhullásról tudni érdemes

Tavaszi hajhullás? Így előzd meg!

Hajteremtő
Hajteremtő
2020.11.03 23:23
Tavaszi hajhullás? Így előzd meg!

A tavasz a megújulás időszaka, nincsen ez másként a hajunkkal sem.

 

Igen-igen, de miért pont tavasszal hullik leginkább a hajunk?

 

Nem is annyira a tavaszt kellene hibáztatnunk ebben az esetben, hanem leginkább a hideg téli hónapokat!
Mert mi is történik télen:

 

- Többet vagyunk megfázva. Amíg ez az állapot tart, a szervezet elvon energiát a hajhagymáktól és olyan helyeken használja fel inkább, ahol nagyobb szükség van rá.

- Ebből adódóan több gyógyszert (pl. antibiotikumot) szedünk. Mondanom sem kell, hogy ez elvonja a vitaminokat a szervezettől.

- Gyakran kerülünk hidegből melegbe. Ez irritálja és kiszárítja a bőrt. A hőingadozás sem kedvez a hajhagymáknak.

- Általában száraz a levegő a környezetünkben.

- Jóval kevesebb vitaminhoz jutunk. Kevés napfény - kevés D vitamin. Kevés friss gyümölcs - kevesebb vitamin.

- Az előzőek miatt is levertebbek vagyunk és a rossz hangulat hozzájárul a hajhullás fokozódásához!

- Kevesebb folyadékot viszünk be. Így a méreganyagok felhalmozódnak a szervezetben és hajhagymáink aktivitása csökken.

- Sokan ilyenkor kezdenek fogyókúrázni, hogy leadják a téli felesleget. Ez is azt eredményezi, hogy a szervezet nem jut elég tápanyaghoz, így ahol lehet takarékoskodik és elsők között a hajhagymáktól veszi el azt.

- Sapkát hordunk. Ekkor kevesebb levegőhöz jut a fejbőrünk. Ez nem jelenti azt, hogy télen ne hordjunk sapkát, mert ha megfáznak a hajhagymák, az még rosszabb!

 

Mit tehetünk?

 

Vitamin, vitamin és vitamin! Ásványi anyagok és vitaminok megfelelő arányú bevitele, pótlása! Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ez nagyon fontos!

 

Ami a hajnak kell, hajhullás esetén:

 

- Ásványi anyagok: mangán, foszforsav, kálium, kén, foszfor, magnézium, kálcium, szelén, réz, jód, cink, vas.

- Vitaminok: A, B, C, E.

- Fehérje

- Kovaföld, aranyköles kivonat, ligetszépe olaj, búzacsíra olaj, szőlőmag kivonat, kollagén, mezei zsurló.

- Víz. Sok-sok víz! Minimum 1,5 liter nőknek és 2 liter férfiaknak, naponta.

- Sokk mozgás, sport. Ez csökkenti a stresszt is.

 

Sajnos a gyümölcsök, amikhez hozzájutunk már kevesebb vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak mint régen, ezért szükséges azokat étrenkiegészítőkkel pótolni. Erre szerencsére mostanában már nagyon sok lehetőségünk van.

Oda kell viszont figyelnünk az összetevők arányára, mivel hajhullás esetén a fentebb említett vitaminokból és ásványi anyagokból a szervezetnek többre van szüksége a kívánt hatás elérésére. Ez nem könnyű feladat, aki nem orvos, gyógyszerész vagy a témában érintett szakember, annak nehéz a helyes arányokat eltalálni.

Szerencsére sok speciálisan erre a célra összeállított készítmény áll rendelkezésre, melyeket összegyűjtöttünk webáruházunkban:

Étrendkiegészítők hajhullás esetén

 

Szeretettel, HAJrá! - A Hajteremtő

 

Kapcsolódó cikk:

Az őszi hajhullás oka